به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قمنا)، بحث تامین واگن از مشهد پیش از این توسط برخی اعضای شورای شهر دنبال میشد؛ تا جایی که «نرجس نیازمند» در مشهد با شهردار این شهر دیدار کرد و جز یک «عکس یادگاری» در آستانه سیزدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و بهرهبرداری سیاسی از این عکس دستاورد دیگری نداشت.
اما آنچه که در این بین قابل توجه است، مخالفت اعضای شورای شهر مشهد با واگذاری واگن مترو به دیگر شهرها است؛ دلیلی که پیشتر در خصوص دریافت واگن از تهران نیز بیان شد و اعضای شورای شهر پایتخت با درخواست قم مبنی بر اجاره واگن قطار مخالفت کردند.
عملیات اجرایی خط A متروی قم در سال ۹۰ آغاز شد و طبق برنامهها ظرف مدت شش سال بهطور کامل _یعنی با ۱۴ ایستگاه و بهطول ۱۴.۸ کیلومتر_ میبایست به مرحله بهرهبرداری میرسید؛ اما علیرغم وعدههای هر ساله شهردار، حتی فاز اول آن با ۲ ایستگاه و بهطول ۶ کیلومتر به بهرهداری نرسیده است.
https://qomna.ir/?p=200902