- نویسنده : مهدی محمدی
- 18 دی 1403
- کد خبر 204306
- ایمیل
- پرینت
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قمنا)، پس از دو سال تجربه موفق نمایشگاه «قم شوز» در گردهمآوردن تولیدکنندگان صنعت کفش از سراسر کشور در نمایشگاه بینالمللی قم و کمک به رشد این صنعت، این نمایشگاه امسال به دلیل افزایش تقاضای حضور تولیدکنندگان و محدودیت زیرساختهای نمایشگاه قم، تصمیم گرفتند این رویداد را در فضای بزرگتری برگزار کنند.
به همین منظور، نمایشگاه صنعت کفش قم به مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب منتقل شد تا ظرفیت بیشتری برای مشارکت تولیدکنندگان و بازدیدکنندگان فراهم گردد.
اما در این میان، جریانی کوچک و منفعتطلب، با کپیبرداری آشکار از نام، پوستر و ساختار «قم شوز»، نمایشگاهی را بهصورت همزمان در قم برگزار کرد.
این نمایشگاه کپیبرداریشده که امروز اولین روز خود را پشت سر گذراند، بدلیل عدم استقبال تولیدکنندگان صنعت کفش قم همراه بود؛ که حتی برخی از غرفهها به عرضه کالاهای نامرتبط همچون لوازم خانگی اختصاص داشتند.
این در حالی است که همزمان در نمایشگاه اصلی صنعت کفش، بیش از ۱۱۰ تولیدکننده کفش استان قم در میان ۶۰۰ تولیدکننده دیگر از سراسر کشور حضور دارند و با استقبال گسترده بازدیدکنندگان، تجار و بازرگانان داخلی و خارجی روبهرو شدهاند.
لجبازی این جریان کوچک با مسیر پیشرفت صنعت کفش قم، نه تنها با شکست روبهرو شد، بلکه این رویداد را به یک نمایشگاه ضعیف و بیاعتبار تبدیل کرد که نهتنها برگزار کننندگان آن را به منافع مادی خود نرساند، بلکه ضربهای به اعتبار صنعت کفش قم و جایگاه استان وارد آورد.