×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 30 January , 2025  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
وقتی حامیان شهردار قم ۱۱ سال تاخیر در اجرای یک پروژه شهری را عادی می‌دانند!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، در پی انتشار انتقاد قم‌نا به مباحث مطرح شده پیرامون بازدید حجت‌الاسلام روانبخش از پروژه‌های شهری، تعدادی از رسانه‌های هوادار و نزدیک به شهرداری قم، با انتشار یادداشتی مشترک و یکسان به مطلب قم‌نا واکنش نشان دادند.

در بخشی از این یادداشت، نویسنده بدون هیچ توجیهی آغاز عملیات خط B یا دوم متروی قم را ضروری دانسته و در پاسخ به نبود دستگاه TBM نیز نوشته است که این دستگاه در سطح جهانی به راحتی قابل تامین است!

قابل توجه اینکه نویسنده کارنابلد در یادداشت خود درحالی خط دوم مترو و مونوریل را مکمل یکدیگر دانسته است که پیشتر طی یادداشت‌هایی مونوریل را به طور کلی ناکارآمد دانسته و حتی از ضرورت برداشتن پایه‌های مونوریل سخن به میان آورده است.

این مواضع دوگانه نشان می‌دهد که طیف حامی یا نزدیک به شهرداری قم در قبال تاکید رئیس جمهور محبوب مردم، شهید رییسی بر بهره‌برداری از پروژه مونوریل قم حرفی برای گفتن ندارد و حال نیز از تغییر موضع یا تاکید بر تکمیل مونوریل از سوی آقای روانبخش _به عنوان یکی از شخصیت‌های انقلابی_ به شدت واهمه دارد.

کانال‌های حامی یا وابسته به شهرداری قم همچنین در تلاشی بی فایده سعی کرده‌اند تا مخالفت با آغاز خط دوم مترو را مخالفت با توسعه سیستم حمل‌ونقل شهری و توسعه قم جلوه دهند؛ حال آنکه این کانال‌ها در قبال کندی و توقف توسعه سیستم اتوبوسرانی شهر طی دو سال اخیر همواره سکوت و یا در حال توجیه‌تراشی بوده‌اند.

ادعای فراوانی دستگاه TBM و آمادگی شرکت‌های داخلی و خارجی برای کار کردن در قم، بیانگر آن است که گویا نویسنده آن را نقل و نبات بازار سرشور اشتباه گرفته که پس از عکس یادگاری انداختن در مشهد بشود آن را تهیه کرد!

جهت اطلاع خط ۱۱ متروی تهران هم‌اکنون به دلیل نبود دستگاه TBM به صورت سنتی در حال انجام است و از طرفی تحریم‌های ظالمانه مانع از کار کردن کار کردن شرکت‌های خارجی با ایران شده است؛ مگر اینکه نویسندگان یادداشت همصدا با معاون غیرقانونی رییس‌جمهور، طرفدار مذاکره با ترامپ باشند و با این امید می‌خواهند TBM خط دو را تامین کنند.

در پایان لازم است به این اعتراف تلخ کانال‌های حامی شهرداری قم اشاره کرد که ۱۱ سال تاخیر در بهره‌برداری از پروژه‌های شهری (موعد جدید پایان خط A مترو، از ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۷) را امری رایج دانسته‌اند؛ فارغ از اینکه توقف پروژه‌های شهری تا چه اندازه می‌تواند برای مردم دردسرآفرین باشد و آنان را به زحمت بیاندازد.

این استدلال نشان می‌دهد که حتی حامیان و نزدیکان به شهرداری قم نیز به ضعف تیم شهرداری در این موضوع اذعان دارند؛ با این حال حاضرند به قیمت بروز مشکلات برای مردم نیز بر تصمیم اشتباه خود اصرار ورزند.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.