×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Wednesday, 2 April , 2025  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
چرا می‌گوییم مدیریت شهری قم کارنابلد است؟!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، در شهرهای مذهبی با توجه به کارکرد مذهبی آن‌ها، این رسالت از اهمیت بیشتری برخوردار است و فضاسازی‌های مرتبط با ایام مناسبتی سال می‌بایست متناسب با فرهنگ و هویت این شهرها باشد.

در قم اما این فضاسازی‌ها طی ماه رمضان به طور غالب به نصب بنر و رنگ‌آمیزی چندباره المان تخم‌مرغ و تغییر شکل آن به سرو و هلال ماه منحصر شده و اقدامات امسال نیز تکرار محدود و کم‌تعداد همان اقدامات مورد اشکال سال های گذشته است.

این در حالی است که در مقایسه با فضاسازی‌های بصری در شهرهای دیگر به این ناتوانی و نقص بهتر می توان پی برد و به طور مثال المان های به کار گرفته شده در هر یکی از مناطق ۱۷ گانه شهر مشهد شامل مجسمه، نماد و نورپردازی ها و … طی ماه رمضان به تنهایی ده‌ها برابر کل المان های رمضانی و نوروزی کلان شهر قم است.

بزرگان دینی و علما بارها بر اهمیت مسئله هویت فرهنگی شهر قم تاکید داشته‌اند و بر لزوم توجه به آن صحه گذاشته‌اند که این ناتوانی شهرداری قم در حوزه سیمای شهری امکان معرفی هویت بزرگ جهان شهر قم را به هیچ وجه نداشته است.

رویه شهرداری قم در این زمینه نشان می‌دهد که متاسفانه تذکرهای بزرگان و انتقادات چند باره رسانه‌ها طی سال‌های اخیر موثر واقع نشده و با وضعیت نامناسب شهرداری قم‌ امکان اینکه قم به عنوان جهانشهر شیعی معرفی شود، وجود ندارد.

حامیان مدیریت شهرداری فعلی قم نیز می‌توانند با تعریف و تمجید از شهردار، ادامه‌دهنده این رویه نامبارک باشند؛ تا جایی که شاهد آن باشیم که شهر قم در زمینه هویت مذهبی در مقایسه با برخی شهرهای غیرمذهبی از عقب‌تر بیوفتد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.