×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Tuesday, 18 February , 2025  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از ایرنا، منوچهر تیموری افزود: در استان قم قدمت ثبت‌احوال به ۹۷ سال می‌رسد و در کل کشور بیش از یک قرن است که ثبت‌احوال دایر  است.

وی اضافه کرد: در استان قم یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار سند هویتی ولادت و وفات وجود دارد که در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور آرشیو و بارگذاری و این امر باعث شده مردم به سهولت به خدمات ثبت‌احوال دسترسی داشته باشند.

وی ادامه داد: صدور شناسنامه و تبدیل شناسنامه‌های قدیمی دست‌نویس به مکانیزه از جمله وظایف ثبت‌احوال است که در ۱۰ ماه امسال ۵۶ هزار جلد شناسنامه مکانیزه برای شهروندان  صادر و تحویل شده‌است.

تیموری با بیان این‌که سالانه ۶۰ هزار جلد شناسنامه مکانیزه در قم صادر می‌شود، خاطرنشان کرد: ۱۹ دی‌ماه ۱۳۰۴ اولین شناسنامه در شهر قم صادر شد.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰ نوع خدمت از طریق اداره کل ثبت‌احوال به مردم ارائه می‌شود که این خدمات از اهمیت و حساسیت خاصی برخوردار است.

تیموری گفت: در راستای اجرای خدمات الکترونیکی سامانه سهیم یا سامانه هویت یکتای ملی ایرانیان در راستای ارائه خدمات الکترونیک به مردم راه‌اندازی شده و خدماتی از جمله پایگاه اطلاعات خانواده، ثبت‌نام کارت هوشمند ملی، ثبت تغییر نشانی افراد،‌ تغییر نام، گواهی تجرد، بارگذاری مدارک هویتی پیدا شده، انتقاد از خدمات ارائه شده در این پایگاه ارایه می‌کند.

مدیرکل ثبت‌احوال قم افزود: مردم می‌توانند با مراجعه به این سامانه بدون مراجعه حضوری از خدمات آن بهره‌مند شوند.

۲۰ دفتر پیشخوان در استان قم فعال است که خدمات ثبت‌احوال به شهروندان ارایه می‌دهند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.