- نویسنده : حسین همتی نژاد
- 27 اردیبهشت 1402
- کد خبر 188921
- ایمیل
- پرینت
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قمنا) به نقل از خبرگزاری فارس، متن کامل پیام سید محمد تقی شاهچراغی استاندار قم به مناسبت فرا رسیدن روز ملی ارتباطات و روابط عمومی به شرح زیر است:
روابط عمومی در عصر کنونی، نهادی برآمده از دل نیاز های جامعه ، یکی از ارکان مهم توسعه سازمانی و اصلی ترین حلقه اتصال و پیوند دو سویه سازمان ها با مخاطبین شناخته می شود. یک روابط عمومی حرفه ای و برخوردار از جایگاه شایسته می کوشد تا با بهره گیری از دانش روز، بکارگیری ابزارها و فناوری های نوین و تلفیق آن با مهارت و خلاقیت، فضای سالم و مطلوبی را برای گردش شفاف، سریع و صحیح اطلاعات در جامعه، تنویر افکار عمومی و تسهیل تعاملات اجتماعی بر پایه اعتماد متقابل فراهم آورد. بر این اساس، مجموعه روابط عمومی ها باید در کنار اصحاب رسانه و به عنوان آئینه تمام نمای انتظارات و پل ارتباطی میان مردم و حاکمیت، نقش مهم و بی بدیلی را در زمینه پاسخگویی به مطالبات مردم، روشنگری کارنامه دولت و نیز اعتمادافزایی و دمیدن روح امید و نشاط بر پیکره عمومی جامعه ایفا نمایند.
نام گذاری روزی خاص به عنوان روز روابط عمومی، فرصت مناسبی برای واکاوی وآسیب شناسی دقیق از وضعیت موجود روابط عمومی در کشور و پرداختن به کاستی ها و چالش های پیش روی این حوزه با بهره مندی از نقطه نظرات و ایده های کارشناسان و صاحب نظران برای کمک به تعالی و پویایی بیش از پیش این نهاد مدنی است. اینجانب ضمن تبریک روز ملی ارتباطات و روابط عمومی به همه مدیران و کارشناسان روابط عمومی و سایر تلاش گران این عرصه در استان قم ، موفقیت روزافزون آنان را در راه خدمت به مردم و پیشبرد اهداف متعالی انقلاب اسلامی از درگاه ایزد منان مسالت دارم.
سید محمد تقی شاهچراغی
استاندار قم
همچنین شهردار قم نیز در پیامی تاکید کرد:
“وَهُوَ السَّمِیعُ الْبَصِیرُ”
در عصری زندگی میکنیم که گسترش و توسعه علم ارتباطات و روابط عمومی در آن از مهمترین و اساسیترین وجوه برآمده از نیاز بشر اجتماعی امروز به شمار رفته و توجه به آن در جهت پاسخگویی به نیازها براساس فکر و اندیشه، مسیر توسعه این پدیده را چنان پرشتاب کرده است که حتی تکنولوژی و پیشرفت سختافزاری بعضاً عاجز از همراهی آن میشوند.
اساس برقراری ارتباطی پایدار و متقابل در کنار استفاده از عناصر علمی، هنری و تخصصی در تعامل با مخاطبان و همچنین تبیین، تشریح و اطلاعرسانی به موقع و تاثیرگذار از جمله کارکردهایی است که از آن با عنوان هنر هشتم یاد میکنند و کسب سرمایه اجتماعی و ارتقا جایگاه یک سازمان در گرو آن است.
نامگذاری ۲۷ اردیبهشت با عنوان روز ارتباطات و روابط عمومی بهانهای است تا ضمن توجه به جایگاه پراهمیت روابطعمومی، بر لزوم بازخوانی و بروزرسانی آن در جهت پیشبرد اهداف و بیان ظرفیتها و فعالیتها در سطح کلان سازمانی اندیشه شود.
با تبریک فرا رسیدن این مناسبت، بر خود لازم میدانم این روز را به تمامی همکارانم در بخشهای مختلف روابط عمومی شهرداری قم و همچنین فعالان این عرصه در سایر سازمانها و نهادها تبریک بگویم.
و من الله التوفیق
سید مرتضی سقائیان نژاد
شهردار قم
https://qomna.ir/?p=188921