به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قمنا)، محسن محرری در جلسه شورای سازمان قطار شهری که روز چهارشنبه بیستوسوم آبان برگزار شد، اظهار کرد: “شورای اسلامی شهر، شهرداری را موظف به آغاز خط دوم متروی قم کرده است.”
وی در توجیه چرایی تعجیل در ساخت خط دو متروی قم، گفت: “اگر این خط شروع نشود به دست فراموشی سپرده خواهد شد.”
اظهارات آقای محرری در حالی است عملیات اجرایی خط A متروی قم در سال ۹۰ آغاز شد و طبق برنامهها ظرف مدت شش سال بهطور کامل _یعنی با ۱۴ ایستگاه و بهطول ۱۴.۸ کیلومتر_ میبایست به مرحله بهرهبرداری میرسید.
اما علیرغم وعدههای هر ساله سید مرتضی سقاییاننژاد، شهردار شهر قم حتی فاز اول آن با ۲ ایستگاه و بهطول ۶ کیلومتر _نزدیک به نیمی از خط یک مترو_ به بهرهداری نرسیده است.
علاوه بر این، به گفته دیگر اعضای شورای شهر و مدیرکل بازرسی استان، شهرداری قم برخی تجهیزات کلیدی پروژه مترو از جمله دستگاه حفاری و قالبهای کارگاهی به اصفهان منتقل کرده است.
با این اوصاف جای دارد از آقای محرری سوال شود که حتی اگر از تکمیل خط یک چشمپوشی شود، با چه تجهیزاتی قرار است حفاری خط دو شروع شود و اینکه آیا این خط همانند قطعه باقیمانده فاز B خط یک مترو قرار است به صورت «سنتی» و زمانبر اجرا شود یا خیر؟!