×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

– اخبار استانها –

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی شامگاه پنج شنبه در مراسم احیا شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با بیان اینکه شب قدر در ماه مبارک رمضان است ولی خداوند این شب را بین شب های ماه رمضان مخفی قرار داده است اظهار داشت: علائم و نشانه هایی وجود دارد مبنی بر اینکه شب قدر، شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان است.

وی با بیان اینکه اگر کسی از فضیلت شب قدر باز بماند محروم است، تصریح کرد: زیارت امام حسین(ع) در شب بیست و سوم ماه رمضان برابر با زیارت ۱۲۴ هزار پیامبر است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه قرائت دعای سلامتی امام زمان(عج) در شب قدر سفارش شده است، اضافه کرد: در قرآن کریم، دعای جوشن کبیر و دعای کمیل به مسئله امید تاکید شده است و ما در جامعه امروز به امید نیاز داریم و یاس و ناامیدی خطر جدی است.

رفیعی با بیان اینکه امید عامل حرکت و نشاط انسان است، به برخی دلایل یاس و نامیدی اشاره کرد و افزود: برخی ها وقتی دعای آنها اجابت نمی شود با خداوند قهر می کنند؛ برخی دیگر به خاطر سابقه گناه مایوس می شوند و این در حالی است که هر گناهی غیر از شرک قابل آمرزش است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با بیان اینکه در اسلام بن بست نداریم و راه های بازگشت به مسیر الهی بسیار زیاد است،  تاکید کرد: احساس پوچی و بی هدفی از دیگر عوامل یاس است؛ اگر کسی معتقد به دین باشد به پوچی نمی رسد چرا که معتقد به خداوند است.

وی با بیان اینکه اگر کسی که به خداوند امید داشته باشد گرفتار یاس، پوچی و ناامیدی نمی شود، اضافه کرد: راه غلبه بر یاس، شناخت خداوند است و باید در همه حال به خداوند توکل داشته و هیچگاه استعدادهای خود را نادیده نگیرید.

استاد حوزه علمیه قم در پایان با اشاره به اینکه برخی با وجود اینکه در این کشور به ثروت بسیار رسیدند ولی در فضای مجازی با سخنان خود در جامعه یاس و ناامیدی را ترویج می کنند، خاطرنشان کرد: کسی منکر مشکلات کشور نیست و برای حل مشکلات باید تلاش شود ولی برخی رسالت خود را ایجاد ناامیدی در مردم می دانند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از تسنیم، همزمان با شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان، مراسم احیا شب قدر با حضور چشمگیر زائران در مسجد مقدس جمکران برگزار شد و زائران و منتظران به راز و نیاز به درگاه الهی پرداختند.

مراسم ویژه شب قدر مسجد مقدس جمکران از ساعت ۲۳ با قرائت دعای جوشن کبیر توسط حجت الاسلام والمسلمین ضیایی آغاز شد و شرکت کنندگان در این مراسم معنوی، به قرائت فرازهای این دعای شریف پرداختند و با سردادن ندای «الغوث الغوث…» عفو و آمرزش گناهان را از درگاه ایزد منان مسئلت کردند.

در پایان این مراسم باشکوه؛ عاشقان و منتظران امام زمان(عج) قرآن ها را بر سر گرفتند و با شفیع قراردادن اهل بیت (ع) برای ظهور حضرت حجت(عج) و رقم خوردن بهترین مقدرات دست به دعا بردند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.