- نویسنده : حسین همتی نژاد
- 29 مرداد 1402
- کد خبر 191653
- ایمیل
- پرینت
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قمنا) به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جادهای استان قم، حمزه مینا پور در گفتوگویی خبری اظهار کرد: با توجه به درپیش بودن سفرهای اربعین و دهه آخر ماه صفر، که ضرورت نظارت بر نحوه ارائه خدمات در بخش حمل و نقل جادهای را دوچندان میکند، نسبت به تشکیل کمیسیون ویژه رسیدگی به تخلفات شرکتهای حمل ونقل جادهای اعم از مسافر و کالا از ۲۷ مرداد جاری اقدام شد.
میناپور توضیح داد: استقبال گسترده زائران طی ایام سفرهای اربعین از ناوگان عمومی حمل ونقل جادهای، ضرورت جلوگیری از تضییع حقوق و تسریع و تسهیل در ارائه خدمات سفر به کاربران اکنون بیش از هرزمان دیگری احساس میشود.
وی ادامه داد: به همین منظور، درقالب طرحی مستمر، نسبت به تشکیل کمیسیون ویژه رسیدگی به تخلفات شرکتهای حمل و نقل جادهای اقدام و به طور شبانه روزی تخلفات استعلامی رصد و درصورت احراز، نسبت به اعمال قانون اقدام میشود.
رئیس اداره حقوقی ادارهکل راهداری و حمل ونقل جادهای استان قم در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: کمیسیون ویژه رسیدگی به تخلفات شرکتهای حمل ونقل جادهای از ۲۷ مردادماه تشکیل شده است و تا شهریورماه جاری به ادامه وظیفه خواهد پرداخت.
میناپور عمده تخلفات استعلامی درحوزه حمل ونقل جادهای طی ایام سفرهای اربعین را متعلق به حوزه حمل ونقل مسافر دانست و تصریح کرد: کمیسیون ویژه رسیدگی به تخلفات شرکتهای حمل ونقل جادهای وظیفه بررسی تخلفات استعلامی درهر دو حوزه حمل ونقل جادهای را به عهده دارد.
وی اضافه کرد: غالب تخلفات استعلامی دربخش حمل ونقل مسافر شامل گرانفروشی بلیط، ایجاد بازار سیاه، عدم صدور صورت وضعیت، عدم ارائه خدمات مناسب، سرویس مسافر درخارج از پایانه، عدم رعایت شئونات اسلامی، عدم تجهیز خودرو به ملزومات ایمنی از جمله کمربند و چکش ایمنی، کپسول اطفا حریق، سالم نبودن شیشهها، آج نامناسب لاستیکها، نقصان درمدارک و اسناد حمل ونقلی است.
وی با اعلام استقرار شبانه روزی اعضای کمیسیون ویژه درپایانه مسافری کوثر شهرستان قم اظهار کرد: کاربران گرامی درصورت مشاهده هرنوع تخلف می توانند جهت اطلاع، درمحل دفتر نمایندگی ادارهکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم درپایانه یادشده حضور یابند.
میناپور افزود: همچنین سامانه تلفن گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راهها در تمامی اوقات شبانهروز آماده دریافت شکایات، انتقادات، پیشنهادات و … کاربران محترم است.
وی درخاتمه ضمن تشکر از همکاری انجمن های صنفی، شرکتهای حمل ونقل جادهای، رانندگان بخش ناوگان عمومی و همچنین همکاران اداره کل بر تکریم زائران و دیگر کاربران جادهای تاکید و ابراز امیدواری کرد که با رعایت مقررات و اجرای قوانین موضوعه، شاهد سفرهایی ایمن و ارائه خدماتی درخور به کاربران گرامی باشیم.
https://qomna.ir/?p=191653