- نویسنده : حسین همتی نژاد
- 07 مرداد 1402
- کد خبر 191251
- ایمیل
- پرینت
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قمنا)، مشاهدات و گزارشهای میدانی نشان میدهد که مراسم امسال عزای سرور و سالار شهیدان و یاران با وفــای ایشان در اقصی نقاط کشور، با شور و استقبال بیشتری نسبت به سالهای گذشته برگزار شد و هیئات مختلف توانستند جمعیت بیشتری را به خود جذب کنند.
در این بین تبلیغات محیطی مرتبط با ماه محرم نیز در بسیاری از شهرها نسبت به سالهای پیشین، از تنوع و تکثر بیشتری برخوردار بوده است و شهرداریها به عنوان یکی از متولیان امور فرهنگی شهر، اهتمام بیشتری برای سیاهپوش کردن شهرها داشته باشند.
در شهر قم نیز سیاهپوش کردن شهر و نصب بنرها و نمادهای متعدد مرتبط با ماه عزای حسینی توسط شهرداری قم بهصورت گستردهای صورت گرفت و حال و هوای محرم امسال را متفاوت از سال گذشته و سالهای پیشین کرد.
البته این اقدام شهرداری قم هرچند که قابل تقدیر است، با این حال در حالی صورت میگیرد که این مجموعه تا پیش از این بهدلیل اهمال در فضاسازی و تبلیغات محیطی مرتبط با ایام مناسبتی سال، مورد نقد بسیاری از فعالان فرهنگی و رسانهای قرار داشت.
روزهای آغازین رمضان امسال بود که کمتوجهی مجموعه مدیریت شهری قم به تبلیغات محیطی مرتبط با این ماه، اعتراضات رسانهها را در پی داشت.
با این اوصاف آنچه که امروز در سطح شهر شاهد آن هستیم، حاکی از تفاوتی فاحش است و نشان میدهد که عملکرد مجموعه مدیریتی شهری قم در حوزه تبلیغات محیطی، نسبت به گذشته با «تغییر رویه» همراه بوده است.
جالب اینکه این تغییرات تا جایی پیش رفته است که شهردار قم روز گذشته طی گفتوگویی از دور دوم سیاهپوش شدن شهر خبر میدهد که این اتفاق در نوع خود بینظیر است.
اگرچه این «تغییر رویه» بهخودی خود مبارک است؛ با این حال در چرایی و تحلیل این نوع رفتار، این سوال مطرح میشود که اقدامات اخیر حاصل «تنبه» و اصلاح رویه رفتار مجموعه مدیریت شهری قم است و یا صرفا «نمایشی» بهدلیل افزایش گستره انتقادات و تلاش برای کاهش فشارها بوده است؟
https://qomna.ir/?p=191251