×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری ایرنا، علیرضا اسدی با اشاره به نوسازی ۶۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس در سال‌جاری اضافه کرد: همچنین ۱۹ دستگاه اتوبوس و ۴۹ دستگاه مینی‌بوس برون‌شهری دیگر نیز تا پایان سال نوسازی خواهد شد.

وی دربخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: روند تشکیل پرونده به منظور دریافت تسهیلات برای بهسازی و نوسازی ۶۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس راهداری قم نیز انجام گرفته‌است.

اسدی با اشاره به بهسازی ۵۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس راهداری قم در سال گذشته، اظهار داشت: پارسال ۱۴ دستگاه اتوبوس و ۳۶ مینی‌بوس با استفاده از تسهیلات دریافتی از بانک‌ها نوسازی شد.

وی خاطرنشان کرد: در قالب طرح نوسازی ناوگان عمومی هفت میلیارد ریال برای هر دستگاه اتوبوس و ۲ میلیارد ریال نیز برای مینی‌بوس‌ در نظر گرفته شده‌است.

فعالیت پنج‌هزار و ۵۰۰ راننده در راهداری قم

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم در ادامه گفت: در سطح راهداری این استان چهار هزار و ۵۰۰ راننده کامیون و یک‌هزار راننده اتوبوس و مینی‌بوس مشغول فعال هستند.

وی با اشاره به پوشش بیش از ۸۰ درصدی رانندگان راهداری قم از تسهیلات بیمه‌ای دولت، بیان داشت: طی یک سال گذشته ۱۵۰ نفر از رانندگان بخش حمل کالا و مسافر از خدمات بیمه پایه بهره‌مند شدند.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه‌اندازی سامانه اعلام بار، اظهار کرد: از اردیبهشت‌ماه امسال تمامی رانندگان حوزه حمل کالا و بار باید اطلاعات لازم را در سامانه مربوطه وارد کنند.

وی بیان داشت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده طی چند سال آینده ۱۳ هزار اتوبوس بویژه اتوبوس‌های برقی وارد ناوگان حمل‌ونقل و راهداری کشور خواهد شد که استان قم نیز می‌تواند سهم مطلوبی از این ظرفیت جدید داشته باشد.

در حوزه راهداری استان قم حدود ۲ هزار کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهارراه فرعی است که ازجمله آنان می‌توان به آزادراه قم – تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم – تهران، بزرگراه قم – ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم – کاشان، آزادراه قم – کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم – گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم – سلفچگان – اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.